Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Programy



                                                       W roku szkolnym 2025/2026 
Dyrektor przedszkola  po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej  dopuścił do użytku  
Program Wychowania Przedszkolnego Wydawnictwa ,,Mac-EDUKACJA"                                          

autorstwa Wiesławy Żaba-Żabińskiej,Wioletty Majewskiej i Renaty Paździo.

Został on opracowany w oparciu o przepisy prawa oświatowego

oraz obowiązującą podstawę programową wychowania przedszkolnego.

Program dotyczy dzieci w wieku przedszkolnym od 3 do 6 roku życia: 

-o harmonijnym i nieharmonijnym rozwoju,

-o specjalnych potrzebach edukacyjnych,

-z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego,

-z orzeczeniem o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,

-z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju,

-z orzeczeniem o potrzebie nauczania indywidualnego, 

-z opinią o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia.

Program wychowania przedszkolnego opiera się na założeniach pedagogiki transgresyjnej,

która wyróżnia pięć form aktywności dziecięcej: społeczną, językową, poznawczą, artystyczną,

ruchową, zdrowotną, co z kolei odnosi się do ośmiu kompetencji kluczowych:

 w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,w zakresie wielojęzyczności, matematycznych,

w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, cyfrowych,osobistych,

społecznych, w zakresie umiejętności uczenia się, obywatelskich,

w zakresie przedsiębiorczości,środowiska i ekspresji kulturowej.

Prezentowane kompetencje kluczowe to połączenie wiedzy, umiejętności

i postaw odpowiednich do sytuacji i aktywności dziecięcej.

Źródło aktywności dziecka  stanowią jego potrzeby rozwojowe,

jednak żeby mogły być zaspokojone i przynosiły trwałe efekty,

należy uwzględnić organizację warunków kształcenia oraz formę i metody pracy

a także zasady i sposoby diagnozowania dzieci .

Nadrzędnym celem wychowania przedszkolnego jest   wsparcie  całościowego rozwoju dziecka

a przede wszystkim podmiotowe podejście do dziecka, które ma swoją tożsamość

i prawo do odmienności, ma również prawo dążyć poprzez podejmowanie różnych form aktywności

do nabywania doświadczeń ale przede wszystkim do samodzielnego ich kreowania.

Podmiotowe podejście do dziecka na etapie wychowania przedszkolnego jest pierwszym krokiem

do kształcenia kompetencji kluczowych, co pozwoli dziecku na osiągnięcie własnych celów

na kolejnych szczeblach edukacji.