Obszary działania:
– respektowanie indywidualnej linii rozwoju każdego dziecka
– otoczenie szczególną opieką dzieci w okresie adaptacji
– rozwijanie kompetencji we wszystkich sferach : emocjonalnej, społecznej, intelektualnej, motorycznej
– wspieranie dzieci z deficytami rozwojowymi /programy wspomagania, współpraca ze specjalistami/
– rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dziecięcych
– stosowanie nowatorskich form i metod pracy
– organizacja imprez, wycieczek, uroczystości
– prowadzenie rozszerzonej działalności teatralnej:
* organizowanie spotkań z teatrem profesjonalnym
* stosowanie metod twórczych w codziennych działaniach, inspirowanie dzieci do rozwijania własnej
aktywności twórczej
* wzbogacanie zajęć i zabaw o elementy pantomimy, gry darmowe, swobodne improwizacje/w oparciu o
ruch, muzykę, plastykę, literaturę/
* opracowywanie scenariuszy i prezentacja spektakli tzw. ”teatru totalnego ” z udziałem wszystkich dzieci i
nauczycieli
* popularyzacja osiągnięć teatralnych w środowisku nauczycieli z przedszkoli warszawskich.
– włączanie rodziców w działalność przedszkola: zebrania, spotkania ze specjalistami, dni otwarte, zajęcia
otwarte, imprezy , uroczystości
– systematyczne informowanie o postępach i osiągnięciach dzieci
– wspieranie rodziców dzieci przejawiających problemy rozwojowe, wychowawcze
– przekazywanie bieżących informacji z życia przedszkola za pomocą strony internetowej
– współpraca z Radą Rodziców przy planowaniu i organizacji pracy placówki
– systematyczna ewaluacja stopnia zadowolenia rodziców i dzieci z funkcjonowania przedszkola.
– przestrzeganie zasad etyki zawodowej
– systematyczne dokształcanie i doskonalenie
– współdziałanie w ramach WDN i inicjatyw podejmowanych przez Radę Pedagogiczną
– dbałość o atmosferę pracy
– współdziałanie z personelem niepedagogicznym
– poczucie odpowiedzialności za wizerunek placówki w środowisku.
– organizacja i udział w imprezach środowiskowych
– współpraca z instytucjami użyteczności publicznej/domy kultury, biblioteki, policja, straż miejska, itp./
– współdziałanie z instytucjami wspomagającymi rodzinę/poradnie, ośrodki pomocy społecznej, itp./
– promowanie placówki w środowisku.
– dążenie do podnoszenia estetyki placówki
– dbałość o bezpieczeństwo i wygodę wszystkich użytkowników
– systematyczne doposażanie i modernizacja
– wzbogacanie zasobów pomocy dydaktycznych.